Sztuka projektowania gier

Co prawda sezon larpowy w pełni, ale najwyższy czas rozpocząć zapowiedzi punktów programu. W końcu do naszej ucieczki pozostały niecałe trzy tygodnie…

Jeden z dni poświęcimy na analizę narzędzi zaprezentowanych w książce The Art of Game Design. Jej autorem jest Jesse Schell, właściciel studia Schell Games, autor, projektant, geek i propagator gier. Za oceanem jest ona uznawana za najbardziej fundamentalne i kompleksowe opracowanie tematu. Z prostej przyczyny: autorowi udało się zbudować podręcznik kompletny i uniwersalny, wartościowy przy projektowaniu gier dowolnego gatunku. Kolejną z ogromnych zalet książki jest jej niezwykle dobrze przemyślana, czytelna struktura do obejrzenia TUTAJ.

Aby łatwiej było pracować w oparciu o niniejszy podręcznik, Jesse Schell stworzył również specjalny zestaw kart: The Deck of Lenses (Talia Soczewek). Każda z nich zawiera zestaw pytanie kontrolnych, które pozwalają w dowolnym momencie przeanalizować projekt gry pod innym kątem, przyjrzeć innym aspektom.

Jeden z dni poświęcimy właśnie na prezentacje soczewek. Ocenimy przydatność każdej z nich do projektowania gier, oraz spróbujemy je doszlifować tłumacząc na język polski i larpowy. Przeanalizujemy również swoje projekty pod kątem tych, które uznamy za najważniejsze.

Więcej informacji:

  1. Art Of Game Design: Lenses darmowa aplikacja w systemie Android zawierająca wszystkie karty soczewek.
  2. Film promujący drugie wydanie książki  The Art of Game Design.
  3. The Pleasure Revolution: Why Games Will Lead the Way prezentacja Jesse’go Schell’a dla Google o gamifikacji i przyszłości gier.