Hardkon Larpers' Retreat

29.08-06.09.2015 r. Przystanek Alaska

O projekcie


Niestety, po wakacjach większość z nas dopada tzw. proza życia. Idee, które tętniły nam w czaszkach kiedy wracaliśmy do domu z kolejnych imprez są spychane na dalszy plan przez codzienność.

Nic tak nie inspiruje do robienia nowych gier, jak granie. Po zakończeniu sezonu głowy zawsze pękają w szwach od pomysłów.

W końcu większość z nich ląduje w przegródce umysłu oznaczonej tabliczką „kiedyś napiszę ten larp”.

To „kiedyś” zazwyczaj nigdy nie nadchodzi.

Chcemy temu zapobiec.

Dlaczego się spotykamy?

Hardkon Larpers’ Retreat to tydzień, który chcemy poświęcić pisaniu gier w towarzystwie innych twórców.

Zasłużyliśmy, by podarować sobie ten czas i skupić się na nadaniu kształtu i formy rodzącym się w naszych głowach pomysłom na larpy.

Chcemy znaleźć się w grupie ludzi, z którymi warto rozmawiać, dyskutować, konfrontować poglądy i pomysły. Bronić swojej wizji, podważać i testować założenia innych. Brać udział we wspólnych burzach mózgów. Zgadzać się, kłócić i znajdować rozwiązania. Słuchać, podpowiadać, czytać, oglądać, myśleć. Pracować. Tworzyć. Inspirować innych i bywać zainspirowaną/-ym.

Kto może przyjechać?

Zapraszamy więc wszystkich, którzy mają pomysły na gry i chcą je wykuć w gorącej i twórczej atmosferze. Jeśli jesteś wypalonym autorem kilkudziesięciu gier – to impreza dla ciebie.

Jeśli chcesz napisać swój pierwszy larp i nie wiesz jak się za to zabrać – to impreza dla ciebie.

Upraszczając.

Jeśli masz pomysł i chcesz napisać larp – przyjeżdżaj. To impreza dla ciebie.

Co będziemy robić?

Będziemy pracować nad swoimi projektami, korzystając z wiedzy i doświadczenia współuczestników i tutorów oraz baz wiedzy przygotowanych przez organizatorów.

Będziemy pisać gry, a jeśli znajdzie się czas i chętni, również testować ich prototypy.

Tylko tyle i aż tyle.

Czego nie będziemy robić?

Po pierwsze, nie będziemy grać w gotowe larpy, terenówki, jeepformy. W programie imprezy nie planujemy żadnych gier, poza spontanicznymi testami konceptów napisanych podczas HLR.

Po drugie. To może być nowość dla bywalców konwentów i festiwali larpowych, ale postaramy się nie imprezować. Mamy na to pozostałe 51 tygodni w roku i przy­naj­mniej kilka imprez, które udanie łączą dzikie harce i balety z realizacją swojego programu i misji.

To nie jest jedna z tych imprez.

Poświęćmy te dziewięć dni na pisanie gier. Oczywiście, HLR nie jest imprezą pod hasłem „100% bez”, ale naszym priorytetem jest zadbanie o twórczą atmosferę. Nie mamy nic przeciwko pisaniu gier w akompaniamencie butelki wina czy kilku szklanek ginu z tonikiem. Natomiast uprzedzamy, że na zalążki rock’n’rolowego podejścia do HLR będziemy reagować jak Buka na ogniska. Postaramy się też osiągnąć podobną skuteczność.

Masz pytanie?

Jeśli tak, skontaktuj się z nami za pomocą prostego formularza kontaktowego.

Postaramy się odpowiedzieć możliwie szybko.

Planowane aktywności

Pokazy

Prezentacje wyselekcjonowanych filmów z konferencji larpowych oraz spotkań TED dotyczące larpów, projektowania i gier.

Testy

Krótkie rozgrywki częściowo gotowych gier, mające na celu sprawdzenie działania zastosowanych rozwiązań.

Dyskusje

Godzinne sesje poświęcone konkretnym zagadnieniom projektowym w formie dyskusji prowadzonej przez moderatora.

Praca własna

Czas przeznaczony na pracę nad przywiezionymi w głowach pomysłami oraz zapoznanie się z przygotowaną literaturą dotyczącą larpów oraz projektowania gier.

Sesja konfrontacji

Moment na prezentację swojego pomysłu (3minuty) i/lub efektów dotychczasowej pracy pozostałym uczestnikom, szybką burzę mózgów i zebranie opinii.

Prezentacja dnia

Prelekcja poświęcona jednemu z zagadnień związanych z projektowaniem gier (45 minut) oraz prezentacja nietypowych lub awangardowych pomysłów “w temacie” (15 minut).

Zostań tutorem

Prowadzący punkty programu to autorzy gier od lat doskonalący swój warsztat.
W trakcie naszego spotkania podzielą się swoim doświadczeniem, pomysłami i zdobytą wiedzą.
Jeśli chcesz dołączyć do tego grona i poprowadzić któryś z punktów programu, zapraszamy do zespołu.
Na twoją decyzję czekamy do 16 sierpnia.

Gdzie, kiedy, za ile 

Spotykamy się w ośrodku agroturystycznym „Przystanek Alaska” w Gliśnie Wielkim na Pomorzu. To miejsce dobrze znane licznemu gronu larpowców: w latach 2008 – 2014 gościło Festiwal Hardkon, a od 2015 Dreamhaven. Ośrodek położony jest 20 km od Bytowa, w lesie na obrzeżach Borów Tucholskich, nad jeziorem Kamieniczno.

Nasze spotkanie rozpocznie się w sobotę, 29 sierpnia i potrwa tydzień do niedzieli, 6 września. Spotkanie ma charakter otwarty. Jeśli z jakiś powodów nie możecie przyjechać na całość imprezy, warto pojawić się chociaż na kilka dni. 

Czas Całość wydarzenia Pojedyncze dni
Nocleg w domku na polu w domku na polu
Cena 190 zł 150 zł 30 zł/dzień 25 zł/dzień

Plan dnia 

W odróżnieniu od konwentów i festiwali larpowych, nasze spotkanie będzie miało zupełnie inny przebieg.

Każdy dzień będzie miał taki sam harmonogram i rytm, aczkolwiek w trakcie wspólnych spotkań codziennie poruszać będziemy inne aspekty tworzenia larpów.

Tematy poszczególnych punktów programu oraz prowadzących prezentacje przedstawimy po 16 sierpnia.

po śniadaniu po obiedzie po kolacji
11 – 15 16 – 20 21 +
  • prezentacja
  • konfrontacja
  • praca własna
  • praca własna
  • wspólna dyskusja
  • praca własna
  • testy prototypowych gier
  • pokazy filmowe

Zanim zdecydujesz się uciec z nami 

Logistyka Przystanku Alaska

W ramach akredytacji, do dyspozycji uczestników nieodpłatnie jest:
– wspólna kuchnia z kuchenką gazową, lodówką, szafkami i podstawowym zestawem naczyń;
– umywalnie z zimną wodą;
– prysznice z ciepłą wodą, czynne w określonych godzinach rano i wieczorem;
– parking;
– szczątkowy dostęp do internetu.

Na miejscu znajduje się również sklepik z podstawowymi artykułami spożywczymi.

Jak dotrzeć?

Najprościej – samochodem. Decydując się na komunikację publiczną szukaj połączeń do miejscowości Lipnica lub Tuchomie, skąd za niewielką opłatą na miejsce imprezy dostarczy Cię alaskańskie Łoś-Taxi.

Co zapewniamy?

Oprócz realizacji opisanych powyżej punktów programu, zapewniamy materiały do pracy, czyli:
– flipcharty;
– materiały papiernicze i piśmiennicze (papier, markery, kolorowe kartki post-it itp);
– dostęp do drukarki (druk czarno-biały);
– bibliotekę larpową zawierającą wydruki dostępnych publikacji larpowych oraz wybranych pozycji dotyczących projektowania gier;
– materiały filmowe, które zostaną zaprezentowane w trakcie pokazów.

Co zabrać ze sobą?

Mówiąc najprościej: zabierz wszystko, co pomoże ci:
– pracować wygodnie (laptop, ulubioną herbatę, szczęśliwy kamyczek);
– pracować efektywnie (z racji odludnego położenia, dostęp do internetu na Alasce ma charakter symboliczny i nie można liczyć na to, że uda się ściągnąć potrzebne dokumenty; jeśli czegoś potrzebujesz do pracy, zabierz to ze sobą);
– przeżyć tydzień w domku traperskim / namiocie w pierwszej połowie września w północnej Polsce (śpiwór, ciepłe ubranie, bardzo ciepłe ubranie, kąpielówki);
– zadbać o siebie w lesie w pierwszej połowie września w północnej Polsce (kosmetyki, spray na kleszcze i komary, latarkę, baterie, klapki, ręcznik).

Uwaga. To pora roku, w której pogoda może być dowolna i zmieniać się gwałtownie. Przygotujcie się na coś, co może przypominać równie dobrze lipiec, jak i listopad.

Zapraszamy do Wielkiej Larpowej Ucieczki!

Aby oderwać się razem z nami od codzienności i zająć tym, co wszystkich nas kręci najbardziej, prosimy o dopełnienie nieskomplikowanych formalności.

Aktualności

  • Program Hardkon Larpers Retreat No1

    Program Hardkon Larpers Retreat No1

    Witajcie! Z nieukrywaną dumą prezentujemy szczegółowy program naszej pierwszej larpowej ucieczki. Mamy nadzieję, że jeśli jeszcze ciągle znajdujecie się w grupie niezdecydowanych, rozwieje wasze ostatnie wątpliwości i dołączycie do nas już w najbliższy weekend 🙂 Harmonogram każdego dnia będzie wyglądał podobnie i jest przedstawiony na stronie internetowej. Poniżej znajdziecie zaś tytuły porannych prezentacji oraz tematy popołudniowych […]

    Czytaj dalej

  • Spindle  o kartach postaci, które pisza się (prawie) same

    Spindle o kartach postaci, które pisza się (prawie) same

    Już w najbliższy weekend zaczyna się nasza larpowa ucieczka. Pora więc w ten miły, poniedziałkowy poranek przedstawić jeden z najciekawszych punktów programu. Polską aplikację SPINDLE. Narzędzie o którym większość twórców marzyła od dawna. Spindel to projekt aplikacji komputerowej służącej do sprawnego zarządzania fabułą larpa oraz tworzenia postaci. Praca nad nią wre już od kilku miesięcy, ale […]

    Czytaj dalej

  • Co kieruje człowiekiem?

    Co kieruje człowiekiem?

    Gry są dla ludzi. Truizm. Ale przy okazji… Zastanawiające, jak w dzisiejszych całkowicie porzuciliśmy próby zrozumienia tego, kim tak naprawdę jest człowiek. Co każdym z nas kieruje, co napędza? Jak te uczucia, sfery, aspekty łączą się i przenikają? Oprócz psychologów, socjologów i kilku specjalistów UX (user experience) z co lepszych korpo, mało kogo to obchodzi i mało […]

    Czytaj dalej

  • Sztuka projektowania gier

    Sztuka projektowania gier

    Co prawda sezon larpowy w pełni, ale najwyższy czas rozpocząć zapowiedzi punktów programu. W końcu do naszej ucieczki pozostały niecałe trzy tygodnie… Jeden z dni poświęcimy na analizę narzędzi zaprezentowanych w książce The Art of Game Design. Jej autorem jest Jesse Schell, właściciel studia Schell Games, autor, projektant, geek i propagator gier. Za oceanem jest […]

    Czytaj dalej

  • Witajcie

    Witajcie

    …witamy na ofi­cjal­nej stro­nie nowej ini­cja­tywy: Hard­kon Lar­pers Retreat. Zapraszamy do wspólnej ucieczki by oderwać się od świata i znaleźć (wreszcie!) czas i miejsce by napisać swój larp. Może dwa. Może tylko pół. A mże znaleźć inspirację, wpaść na nowy pomysł?… Podaruj sobie tydzień bez internetu, w malowniczych okolicznościach przyrody i niebanalnym towarzystwie twórców gier […]

    Czytaj dalej


Nie byłeś jeszcze na Alasce?

Wybierz się na wir­tu­alną wycieczkę po ośrodku

Organizatorzy 

Piotr-Budzisz

Piotr Budzisz

Na co dzień zajmujący się fizyką. Ścisły umysł pozwolił mu przez ostatnie kilka lat mierzyć się z upiorem w postaci logistyki Festiwalu Larpowego Hardkon. Hobbystycznie zajmuje się prowadzeniem (około) fantastycznych stron internetowych. Od roku jeden z założycieli i organizatorów cyklicznych spotkań larpowych BlackBox 3City.

Piotr-Milewski

Piotr Milewski

Kaszub z Helu, acz urodzony w Gdyni i zamieszkały tamże. Współtwórca i główny organizator Festiwalu Larpowego Hardkon w latach 2007–2014. Trzykrotny zdobywca nagrody Złota Maska, członek Jury konkursów larpowych Złota Brama 2008, Larpy Najwyższych Lotów 2013 i 2014 oraz Złote Maski 2015.

Malwina-Otto

Malwina Otto

Kawałek spaczenia, który spadłszy na Grimuarową ziemię morfował w pracowitego miniona budującego “fantastyczne” rzeczy – od tyciKONów, zombie walków, wydarzeń parateatralnych, przez konwenty tj. Falkon, HardkonDreamHaven. Napisała też cztery larpy. 

FunReal

FunReal

Stowarzyszenie Twórców Gier FunReal działa w Trójmiescie od 2008 roku. Jego głównym zadaniem jest organizacja imprez poświęconych grom i fantastyce, a także wymiana wiedzy i doświadczeń wśród autorów szeroko pojmowanych gier. Najbardziej rozpoznawalne imprezy stowarzyszenia to festiwale Hardkon, Dreamhaven oraz Gramy!(20092010), konferencja larpowa KOLA 2014 oraz konwent Puckon (20102011)..