O projekcie
Niestety, po wakacjach większość z nas dopada tzw. proza życia. Idee, które tętniły nam w czaszkach kiedy wracaliśmy do domu z kolejnych imprez są spychane na dalszy plan przez codzienność.
Nic tak nie inspiruje do robienia nowych gier, jak granie. Po zakończeniu sezonu głowy zawsze pękają w szwach od pomysłów.
W końcu większość z nich ląduje w przegródce umysłu oznaczonej tabliczką „kiedyś napiszę ten larp”.
To „kiedyś” zazwyczaj nigdy nie nadchodzi.
Chcemy temu zapobiec.
Hardkon Larpers Retreat to tydzień, który chcemy poświęcić pisaniu gier w towarzystwie innych twórców.
Zasłużyliśmy, by podarować sobie ten czas i skupić się na nadaniu kształtu i formy rodzącym się w naszych głowach pomysłom na larpy.
Chcemy znaleźć się w grupie ludzi, z którymi warto rozmawiać, dyskutować, konfrontować poglądy i pomysły. Bronić swojej wizji, podważać i testować założenia innych. Brać udział we wspólnych burzach mózgów. Zgadzać się, kłócić i znajdować rozwiązania. Słuchać, podpowiadać, czytać, oglądać, myśleć. Pracować. Tworzyć. Inspirować innych i bywać zainspirowaną/-ym.
Zapraszamy więc wszystkich, którzy mają pomysły na gry i chcą je wykuć w gorącej i twórczej atmosferze. Jeśli jesteś wypalonym autorem kilkudziesięciu gier – to impreza dla ciebie.
Jeśli chcesz napisać swój pierwszy larp i nie wiesz jak się za to zabrać – to impreza dla ciebie.
Upraszczając.
Jeśli masz pomysł i chcesz napisać larp – przyjeżdżaj. To impreza dla ciebie.
Będziemy pracować nad swoimi projektami, korzystając z wiedzy i doświadczenia współuczestników i tutorów oraz baz wiedzy przygotowanych przez organizatorów.
Będziemy pisać gry, a jeśli znajdzie się czas i chętni, również testować ich prototypy.
Tylko tyle i aż tyle.
Po pierwsze, nie będziemy grać w gotowe larpy, terenówki, jeepformy. W programie imprezy nie planujemy żadnych gier, poza spontanicznymi testami konceptów napisanych podczas HLR.
Po drugie. To może być nowość dla bywalców konwentów i festiwali larpowych, ale postaramy się nie imprezować. Mamy na to pozostałe 51 tygodni w roku i przynajmniej kilka imprez, które udanie łączą dzikie harce i balety z realizacją swojego programu i misji.
To nie jest jedna z tych imprez.
Poświęćmy te dziewięć dni na pisanie gier. Oczywiście, HLR nie jest imprezą pod hasłem „100% bez”, ale naszym priorytetem jest zadbanie o twórczą atmosferę. Nie mamy nic przeciwko pisaniu gier w akompaniamencie butelki wina czy kilku szklanek ginu z tonikiem. Natomiast uprzedzamy, że na zalążki rock’n’rolowego podejścia do HLR będziemy reagować jak Buka na ogniska. Postaramy się też osiągnąć podobną skuteczność.
Masz pytanie?
Jeśli tak, skontaktuj się z nami za pomocą prostego formularza kontaktowego.
Postaramy się odpowiedzieć możliwie szybko.
Planowane aktywności
Pokazy
Prezentacje wyselekcjonowanych filmów z konferencji larpowych oraz spotkań TED dotyczące larpów, projektowania i gier.
Testy
Krótkie rozgrywki częściowo gotowych gier, mające na celu sprawdzenie działania zastosowanych rozwiązań.
Dyskusje
Godzinne sesje poświęcone konkretnym zagadnieniom projektowym w formie dyskusji prowadzonej przez moderatora.
Praca własna
Czas przeznaczony na pracę nad przywiezionymi w głowach pomysłami oraz zapoznanie się z przygotowaną literaturą dotyczącą larpów oraz projektowania gier.
Sesja konfrontacji
Moment na prezentację swojego pomysłu (3minuty) i/lub efektów dotychczasowej pracy pozostałym uczestnikom, szybką burzę mózgów i zebranie opinii.
Prezentacja dnia
Prelekcja poświęcona jednemu z zagadnień związanych z projektowaniem gier (45 minut) oraz prezentacja nietypowych lub awangardowych pomysłów “w temacie” (15 minut).
Zostań tutorem
Prowadzący punkty programu to autorzy gier od lat doskonalący swój warsztat.
W trakcie naszego spotkania podzielą się swoim doświadczeniem, pomysłami i zdobytą wiedzą.
Jeśli chcesz dołączyć do tego grona i poprowadzić któryś z punktów programu, zapraszamy do zespołu.
Na twoją decyzję czekamy do 16 sierpnia.
Gdzie, kiedy, za ile
Spotykamy się w ośrodku agroturystycznym „Przystanek Alaska” w Gliśnie Wielkim na Pomorzu. To miejsce dobrze znane licznemu gronu larpowców: w latach 2008 – 2014 gościło Festiwal Hardkon, a od 2015 Dreamhaven. Ośrodek położony jest 20 km od Bytowa, w lesie na obrzeżach Borów Tucholskich, nad jeziorem Kamieniczno.
Nasze spotkanie rozpocznie się w sobotę, 3 września i potrwa tydzień do niedzieli, 11 września. Spotkanie ma charakter otwarty. Jeśli z jakiś powodów nie możecie przyjechać na całość imprezy, warto pojawić się chociaż na kilka dni.
Czas | Całość wydarzenia | Pojedyncze dni | ||
Nocleg | w domku | na polu | w domku | na polu |
Cena | 190 zł | 150 zł | 30 zł/dzień | 25 zł/dzień |
Plan dnia
W odróżnieniu od konwentów i festiwali larpowych, nasze spotkanie będzie miało zupełnie inny przebieg.
Każdy dzień będzie miał taki sam harmonogram i rytm, aczkolwiek w trakcie wspólnych spotkań codziennie poruszać będziemy inne aspekty tworzenia larpów.
Tematy poszczególnych punktów programu oraz prowadzących prezentacje przedstawimy po 16 sierpnia.
po śniadaniu | po obiedzie | po kolacji |
11 – 15 | 16 – 20 | 21 + |
|
|
|
Zanim zdecydujesz się uciec z nami
W ramach akredytacji, do dyspozycji uczestników nieodpłatnie jest:
wspólna kuchnia z kuchenką gazową, lodówką, szafkami i podstawowym zestawem naczyń;
umywalnie z zimną wodą;
prysznice z ciepłą wodą, czynne w określonych godzinach rano i wieczorem;
parking;
szczątkowy dostęp do internetu.
Na miejscu znajduje się również sklepik z podstawowymi artykułami spożywczymi.
Oprócz realizacji opisanych powyżej punktów programu, zapewniamy materiały do pracy, czyli:
flipcharty;
materiały papiernicze i piśmiennicze (papier, markery, kolorowe kartki post-it itp);
dostęp do drukarki (druk czarno-biały);
bibliotekę larpową zawierającą wydruki dostępnych publikacji larpowych oraz wybranych pozycji dotyczących projektowania gier;
materiały filmowe, które zostaną zaprezentowane w trakcie pokazów.
Mówiąc najprościej: zabierz wszystko, co pomoże ci:
pracować wygodnie (laptop, ulubioną herbatę, szczęśliwy kamyczek);
pracować efektywnie (z racji odludnego położenia, dostęp do internetu na Alasce ma charakter symboliczny i nie można liczyć na to, że uda się ściągnąć potrzebne dokumenty; jeśli czegoś potrzebujesz do pracy, zabierz to ze sobą);
przeżyć tydzień w domku traperskim / namiocie w pierwszej połowie września w północnej Polsce (śpiwór, ciepłe ubranie, bardzo ciepłe ubranie, kąpielówki);
zadbać o siebie w lesie w pierwszej połowie września w północnej Polsce (kosmetyki, spray na kleszcze i komary, latarkę, baterie, klapki, ręcznik).
Uwaga. To pora roku, w której pogoda może być dowolna i zmieniać się gwałtownie. Przygotujcie się na coś, co może przypominać równie dobrze lipiec, jak i listopad.
Najprościej – samochodem. Decydując się na komunikację publiczną szukaj połączeń do miejscowości Lipnica lub Tuchomie, skąd za niewielką opłatą na miejsce imprezy dostarczy Cię alaskańskie Łoś-Taxi.
Zapraszamy do Wielkiej Larpowej Ucieczki!
Aby oderwać się razem z nami od codzienności i zająć tym, co wszystkich nas kręci najbardziej, prosimy o dopełnienie nieskomplikowanych formalności.
Aktualności
-
Notatki z ucieczki sobota
3 września 2016 przez czerwień pól Kochany Dzienniku! Kiedy mijamy karminowe rżyska gryczanych pól, wiemy że już jesteśmy blisko. Chwilę później parkujemy pod monumentalną alaskańską lipą. Jest podejrzanie cicho i spokojnie. Wypakujemy sprzęt i bibliotekę, siadamy pod chatą Adama i dokonujemy oficjalnego otwarcia naszej Drugiej Larpowej Ucieczki. Wyszukana ceremonia nie trwa długo, chwilę później zbieramy się […]
-
Program Hardkon Larpers’ Retreat No2
Witajcie! Nawet nie zorientowaliśmy się, kiedy minął rok od naszej pierwszej larpowej ucieczki. Ot tak sobie, niby nic, znów przyszedł Ten Letni Wieczór, w który poskładaliśmy program naszego spotkania. Podobnie jak w zeszłym roku mamy nadzieję, że jeśli jeszcze ciągle znajdujecie się w grupie niezdecydowanych, rozwieje on wasze ostatnie wątpliwości i dołączycie do nas już […]
-
Niech mi to zrobi część I
Opowiadanie historii to opowiadanie dowcipu. To znajomość puenty, zakończenia. To świadomość tego, że wszystko co mówisz, od pierwszego do ostatniego zdania prowadzi do określonego celu oraz że w idealnym wariancie potwierdza jakąś prawdę o świecie, poszerzającą nasze zrozumienie tego kim jesteśmy będąc ludźmi Andrew Stenton, twórca m.in. WALL‑E i Toy Story, podczas swojego wystąpienia na […]
-
Alchemia zwycięstwa
Dla wielu larpy to dziedzina sztuki. I tak jak nie ma przepisu na genialny obraz, rzeźbę, film, operę, tak i nie ma jednej, jedynie słusznej designerskiej drogi prowadzącej do zaprojektowania larpu doskonałego. Jest zbiór tzw “dobrych praktyk”, które zwiększają szansę na stworzenie gry dobrej. Tylko i aż. Jest jednak coś, co łączy większość złotych gier wysokich […]
-
Run (to the) Forrest, Run!
Planowanie rzeczy często niesie ze sobą różne dysonanse. Na przykład teraz, gdy to piszę, zima odeszła na daleką północ. Chociaż u nas nad morzem czuć jeszcze jej zimny oddech, wiosna wybuchła kilka dni temu i nic nie jest w stanie zatrzymać jej kwitnącego pochodu. Ja tymczasem przeniosłem się do bram jesieni, do pierwszej połowy września, […]
-
Pierwsza ucieczka, pierwszy powrót
Pierwsza larpowa ucieczka za nami. Wróciliśmy do domów kilka dni temu. Upłynęło więc dość czasu, aby pokusić się o podsumowanie. Skoro byliśmy w stanie prowadzić regularny dziennik, pewnie kilka stron tekstu z łatwością wypłynęło by spod naszych klawiatur i przy tej okazji. Jak było, co robiliśmy, dlaczego nie żałujemy a wręcz przeciwnie. Wolimy jednak oddać […]
Nie byłeś jeszcze na Alasce?
Wybierz się na wirtualną wycieczkę po ośrodku
Organizatorzy
Piotr Budzisz
Na co dzień zajmujący się fizyką. Ścisły umysł pozwolił mu przez ostatnie kilka lat mierzyć się z upiorem w postaci logistyki Festiwalu Larpowego Hardkon. Hobbystycznie zajmuje się prowadzeniem (około) fantastycznych stron internetowych. Od roku jeden z założycieli i organizatorów cyklicznych spotkań larpowych BlackBox 3City.
Piotr Milewski
Kaszub z Helu, acz urodzony w Gdyni i zamieszkały tamże. Współtwórca i główny organizator Festiwalu Larpowego Hardkon w latach 2007–2014. Trzykrotny zdobywca nagrody Złota Maska, członek Jury konkursów larpowych Złota Brama 2008, Larpy Najwyższych Lotów 2013 i 2014 oraz Złote Maski 2015.
Malwina Otto
Kawałek spaczenia, który spadłszy na Grimuarową ziemię morfował w pracowitego miniona budującego “fantastyczne” rzeczy – od tyciKONów, zombie walków, wydarzeń parateatralnych, przez konwenty tj. Falkon, Hardkon, DreamHaven. Napisała też cztery larpy.
FunReal
Stowarzyszenie Twórców Gier FunReal działa w Trójmiescie od 2008 roku. Jego głównym zadaniem jest organizacja imprez poświęconych grom i fantastyce, a także wymiana wiedzy i doświadczeń wśród autorów szeroko pojmowanych gier. Najbardziej rozpoznawalne imprezy stowarzyszenia to festiwale Hardkon, Dreamhaven oraz Gramy!(20092010), konferencja larpowa KOLA 2014 oraz konwent Puckon (20102011)..